niedziela, 22 marca 2015

Dorsz ze szpinakiem na frytkach warzywnych

Uwielbiam frytki warzywne. Bardzo długo żyłam w nieświadomości, i sądziłam, że frytki mogą dobrze smakować tylko z ziemniaków. Dopiero przy okazji diety warzywnej, jaką zaserwowaliśmy sobie z początkiem tego roku, miałam okazję spróbować frytek z selera czy marchewki. Są po prostu pyszne, dlatego gdy wreszcie udało mi się  kupić bataty, musiałam zrobić z nich frytki.



  • 3 bataty
  • marchew
  • niewielki seler
  • pół opakowania świeżego szpinaku
  • 3 ząbki czosnku
  • 300 g świeżego fileta z dorsza
  • czosnek granulowany
  • sok z połowy cytryny
  • sól
  • pieprz
  • 2 łyżki masła klanowanego
  • zioła prowansalskie
  • 4 łyżki oliwy z oliwek
Dorsza opłukać, osuszyć ręcznikiem, doprawić solą i pieprzem, skropić sokiem z cytryny. Odstawić na minimum 30 minut.
Warzywa obrać, umyć, pokroić słupki i przełożyć do miski, dodać 2 łyżki oliwy, doprawić solą, pieprzem, czosnkiem granulowanym i ziołami prowansalskimi. Wszystko razem wymieszać, by przyprawy pokryły warzywa. Następnie wyłożyć je na blachę z papierem do pieczenia. Piec w temperaturze 190 stopni ok. 30-40 minut.
Szpinak opłukać, czosnek drobno poszatkować. Na patelni rozgrzać masło, lekko zeszklić czosnek, dodać szpinak i smażyć do momentu, aż zwiędnie. W międzyczasie doprawić solą i pieprzem.
Na drugiej patelni rozgrzać oliwę i usmażyć dorsza.
Na talerze wykładać frytki oraz szpinak z dorszem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz